En idiot

Min motivation är borta. Jag orkar inte mer. Pressen för att få bra betyg är för hög och mina krav känns för höga för att jag skulle kunna klara dem. Det är bara två månader, eller till och med mindre än så kvar tills skolavslutningen. Då kommer betygen vara satta och man kommer inte kunna förändra någonting. No way liksom.

När vårterminen började i höstas kändes det verkligen som att jag skulle klara av allt. Kunna gå ut tvåan med alla MVG förutom VG i gympa. Då kändes det som att jag kunde verkligen visa att jag är precis lika bra som andra. Men det känns så långt bort nu, spelar ingen roll vad jag gör eller hur hårt jag kämpar, kommer aldrig nå dit jag vill. Och vad tjänar det till om jag får alla MVG? Jo, jag behöver inte vara orolig för min framtid i alla fall...

Just nu har jag den känslan som man kan ha ibland, då man går runt och känner sig som en bluff. Det är som att man går på nålar, eftersom man är rädd för att någon ska avslöja hur man egentligen är. En idiot som inte alls platsar bland alla snillen. För så kan det kännas ibland där jag går, att man inte är tillräckligt smart och det känns förjävligt just nu. Snälla, ge mig motivation så att jag inte känner mig som en jubelidtiot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback