Röda vindruvor och mörk choklad

Sitter här och äter röda vindruvor och mörk choklad, samtidigt som jag skriver mitt talmanus inför imorrn. Som infallsvinkel ska jag ha "Förnekelse av Förintelsen", men ni får inte tro att mitt syfte är att jag ska stå och förneka det!
   Nej, jag ska prata om de som förnekar förintelsen och hur oacceptabelt det är. Hur respektlöst det är mot sina medmänniskor, för vi får aldrig glömma den händelsen för vi kan inte låta det hända igen. Men att de andra stormakterna inte hindrade utrotningen av judar är något som jag aldrig har förstått - och kommer säkert inte göra det heller.
   Hur dum är man inte egentligen om man tror på allvar att det är en lögn? En myt, ett påhitt - något som aldrig har ägt rum. Skulle de miljontals (hundratusentals) överlevande ljuga ihop en gemensam historia? Om man tror det borde man verkligen se till att få hjälp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback