ADHD kan bli hinder för att få körkort

Just nu har jag litterär gestaltning och jag har äntligen kommit på vad jag ska skriva. En essä blir det om att ADHD kan bli ett hinder för att få körkort. Så är det nämligen. Vägverket misstänker tydligen att många olyckor beror på att unga män har ADHD. Jag tycker att det är bra att det kan bli ett förhinder om det är en risk för samhället, men om ADHD kan kontrolleras med hjälp av amfetaminliknande preperat kan jag inte se någon anledning för att de inte ska få körkort.

Vägverket hävdar att patienter med ADHD har bristande impulsfaktor och kan därmed vara en "riskfaktor". Intressant. 1 maj ska det bestämmas hur det blir. Men vad tycker ni, ska man förhindra personer med sådana sjukdomar att skaffa körkort?
Nu ska jag faktiskt börja skriva, jag har till och med gjort en tankekarta - det ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback