Där rök min framtida chefredaktörspost...

... när det kom fram till att ja, jag har läst Blondinbellas blogg. Om Anton får bestämma vill säga, men jag tror inte att han var seriös. Det blev i alla fall en lite diskussion när det kom fram att Ung Media hade anställt Blondinbella av alla bloggare till att föreläsa på deras årsstämma. Blev väldigt förvånad när jag fick reda på att de hade valt just henne, kunde man ha valt en mer ytlig person liksom? Och hur fick jag reda på det då? Skäms nästan men jag läste det på hennes blogg.

Dock är jag väl inte den enda som har läst den ett antal gånger, vilka anledningar man har haft spelar egentligen ingen roll. Men för att komma till poängen; det finns otroligt många andra inflytesrika bloggare på nätet som inte har ett eget aktieföretag etc. För att vara ärlig så är jag rätt så skeptisk mot att bloggare ska vara förebilder åt andra individer, då de är helt vanliga människor som oftast skriver om sina egna liv. Jag tycker att det skulle vara coolt om Ung Media istället hade valt en bloggare som kanske gör något för sina medmänniskor.

Och det där med att jag inte skulle förtjäna chefredaktörsposten för KZINE för att jag ibland har läst Blondinbellas blogg håller jag inte med om. Som jag sa när jag försökte försvara mig: "Det kan ju vara bra att få perspektiv på olika sorters människor." För alla är inte likadana, det måste vi komma ihåg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback