Inte så smart längre.

Jag har lunch nu, så jag tänkte att jag skulle göra läxa som vi har i social studies. Man skulle kolla upp centralbankens roll i Sverige och Europa. Fast jag vet inte riktigt vad min lärare är ute efter. Jahapp.. Det står visst att "Riksbankens tolkning av målet om ett fast penningvärde är att inflationen ska vara låg och stabil". Intressant. Säger vi.

Anyway, i måndags skrev jag ju om hur duktig jag var. Jag kände mig inte så duktig igår när jag var i kyrkan. Jag och en annan ledare, Stina är nämligen ledare åt små konfirmander som ska till Assisi i Italien, så det var därför vi var där. Vi två fick i uppgift att ordna andakten, så vi tände en del ljus. Rätt många för att vara ärlig. Det var faktiskt väldigt fint. Men sedan skulle vi ju släcka dem också.
"Var försiktig så att du inte spiller ut sterainet." säger Stina till mig och jag svarar:
"Nej då, det gör jag nog inte."

Men tror ni inte att jag just gör det också? Inte bara på golvet utan också på mina strumpbyxor. Smart Louice! Så ni förstår, efter det så kände jag ju mig Jättesmart. Säger vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback