Övervakningskameror, för en bra anledning eller det motsatta?

Tidigare ikväll när jag satt på bussen på väg hem såg jag att det satt övervakningskameror övanför sätena, som jag aldrig har uppmärksammat förut. Jag vet att många är emot det systemet då de möjligtvis känner att staten får mer makt, eftersom de bevakar det man gör. Men jag ser dessa kameror som skyddhet, det får mig att känna mig tryggare.

Tänk om man skulle vara inblandad i något bråk, rån eller något annat brott, så finns detta på film vilket är en fördel för offrena. Då går det inte att ljuga, utan allt blir som svart på vitt. Dock när det kommer förslag om att sätta upp kameror på ställen som kan anses onödiga, förstår jag faktiskt inte hur de tänker. På min skola har de till exempel diskuterat om sätta upp bevakningskameror i matsalskön. What? Det är att gå över gränsen, vad skulle det tjäna till?

Jag är mycket medveten om att åsikterna om den här svåra frågan är blandade och det går inte att säga att man är för eller emot, det anser jag i alla fall. Kanske är det här ett exempel på att livet är en gråzon.


Kommentarer
Postat av: Ulli

Svar: Haha ja :) Och nu när du har hittat mig, ska jag länka din blogg från min också ;) And keep up the godd work! 88 sidvisningar är fan inte lite ;) Ska läsa din artikel sen! Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback