Såklart jag vill ha en egen måne

När jag och Karin skulle fika på Espresso House så möttes vi av en mycket snäll och kunnig barista (säger man så?). Han visste nämligen precis vad vi ville ha. Inte alltid man träffar på sådan trevlig personal, vi behöver flera såna! Men i alla fall, så här var det när Karin skulle beställa en kaffe.

mannen i kassan: Tjena tjena, tjena tjena tjeeena!
Karin tänker: okeeej..
Karin: ...tjeena.. jag skulle vilja ha...
mannen i kassan (Karin, han hette faktiskt Mattias!): ...en egen måne!
Karin (som faktiskt diggar ted gärdestad ganska mkt): Jaa! :)

Men sedan blev det ingen måne, istället en varsin cappuccino. Espresso House är underbart, för man får studentrabatt med CSN! Jag hade dessutom inte tillräckligt med pengar, saknades typ fyra kronor men det var okej! Kan det inte finnas fler sådana café och sådana människor? :)



Hade för ovanlighetens skull väldigt god tid på mig, så jag passade på att ta lite egobilder och outfitbilder :).


Karin och jag på Espresso House

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback