Äggad

Idag var den årliga fotbollsmatchen mellan the international section och svenska sektionen på Kungsholmen. Den första med tjejerna vann tyvärr svenskarna, men den andra där killarna spelade vann VI! Så nu har vi vunnit minst två år i rad ;). Skitbra ju. Dock hände något som var mindre bra. Jag blev äggad. Inte bra. De där jävla svinen från svenska sidan kastade ÄGG mot mig (eller hela internationella sektionen). Jag trodde att det bara var en vattenballong så det var därför jag inte flyttade mig, men det var ju inte vatten. Så jag fick massa äggfläckar på mina leggins och mina skor. KUL! Efter det blev jag lite väl irriterad och gick runt och sa "jävla svenska fascister". Kanske var lite väl, men kom igen, vem tycker om att bli äggad?

Fast jag fick ju bort det mesta i alla fall och vädret var ju så sommaraktigt. Jag och Anlu testade det nya ekocaféet på Brommaplan, det var mys men vid det laget hade vi tröttnat på solen så då satte vi oss i skuggan :). Och jag vill inte sitta inne ikväll när det är så fint väder, så jag, Maria och Karin ska kvällsfika! Och guess what, idag fick jag reda på att jag kommer att få MVG i historia a, international relations och antagligen litterär gestaltning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback